Bepaal je doelgroep.

 

 

Als ondernemer heb je klanten nodig om jouw unieke product te kunnen verkopen. Het idee voor een product is vaak de reden waarom je gaat ondernemen. Hoe breng je dat product op de markt? Wie zit er op jouw product te wachten? Dat kun je duidelijk krijgen door je doelgroep te bepalen.

HOE GA JE AAN DE SLAG!

 

·        Bepaal eerst wie je doelgroep is.
Beschrijf jouw favoriete klant zo nauwkeurig mogelijk. Alsof je ze voor je ziet zitten.

·        Ga dieper op deze gegevens in en bedenk wie voor jouw product in aanmerking komt.

·        Waar woont je klant, waar haalt hij/zij informatie vandaan, hoe leggen ze het liefst contact. 

 

·        Als je dit alles duidelijk hebt krijg je een gericht klantenprofiel ofwel je hebt je doelgroep bepaald. Nu kun je gaan zoeken!

 

Waar en hoe leg ik contact met mijn specifieke doelgroep!

Tip 1. Ga kijken waar jouw doelgroep zich het meest bevind.  Zo kun je veel gerichter promoten.

 

Tip 2. Vraag de tevreden klanten die je al hebt of ze je willen aanbevelen bij hun sociale netwerk. 

 

Tip 3. Organiseer een vriendinnen/klanten dag met je salon. Zorg voor een leuk programma en natuurlijk een lekkere versnapering en laat je bestaande klant 1 of meer vriendinnen meenemen.
 

Tip 4. Je weet heel gericht vanuit je doelgroep bepaling welke hobby’s en interesse je favoriete klant heeft. Zo weet je ook welke clubs, winkels, uitgaansgelegenheden en sportaccommodaties je kan benaderen voor het promoten van je product.

 

Tip 5. Maak een zakelijke facebook pagina, volledig gericht op de doelgroep die jij voor ogen hebt.

 

Hulp nodig bij het bepalen van je doelgroep? 
Volg de 15 dagen e-mail challenge of schrijf je in voor de TER ZAKE training!

Wat vind je van dit blog?

Laat het ons weten, zet je reactie onder dit artikel!


Commentaar schrijven

Commentaren: 0